EFSA Sää

EFSA Sää
Havaintoaika 27.7. klo 05:50
Tuuli Vaihtelevaa,
1 m/s
Näkyvyys Yli 10 km
Pilvet Ei alle 1,5 km
Lämpötila 16 °C
Kastepiste 16 °C
Kosteus 100 %
Ilmanpaine 1012 hPa
Etusivu arrow Kalusto
Kalusto

Savonlinnan Lentokerholla on käytettävissä kaksi moottorikonetta ja kolme purjekonetta. Lisäksi kerholaisilla on omaa lentokalustoa, joista osaa säilytetään kerhon halleissa. Moottorilentokalusto on monipuolinen tarjoten mahdollisuuden koulutukseen, hinauslentotoimintaan, matkalentämiseen, sekä SAR että palolentoihin. Purjelentokalustomme koostuu puolalaisen Allstar PZL Glider tehtaan valmistamista konetyypeistä. Kerhon kaksipaikkainen koulukone on SZD-50-3 Puchacz. Ensimmäisenä yksipaikkaistyyppinä on SZD-51-1 Junior harjoituspurjekone. Vaativampaan matka- ja kilpalentämiseen kerholla on SZD-41A Jantar Standard kerholuokan "suurtehokone".

 

 Moottorikoneet
OH-SEESocata M.S. 893E Rallye 180GT, OH-SEE on alatasoinen nelipaikkainen kokometallirakenteinen yleisilmailukone.
OH-CONCessna 172N Skyhawk II, OH-CON on nelipaikkainen ylätasoinen yleisilmailukone. Konemalli lensi ensilentonsa 1955 ja se on tuotannossa edelleen. Yli 43000 koneyksilöllä Cessna 172 on maailman eniten valmistettu lentokone.
OH-PDXPiper J-3C-85 Cub, OH-PDX on kevyt ja yksinkertainen kaksipaikkainen alunperin koulukoneeksi suunniteltu yleisilmailukone.

 

 

 Purjekoneet  
OH-816SZD-50-3 Puchacz, OH-816 on lasikuiturakenteinen taitolentokelpoinen kaksipaikkainen koulukone. Diplomi- insinööri Adam Meus suunnitteli Puchaczin Bocianin seuraajaksi ja se lensi ensilentonsa 1979. Konetyyppiä valmistettiin vuoteen 2014 asti yli 300 kappaletta.
OH-829SZD-51-1 Junior, OH-829 on Puolalainen lasikuiturakenteinen harjoituspurjelentokone. Juniorin on suunnitellut Stanislaw Zientek ja se lensi ensilentonsa 1980. Junior on edelleen tuotannossa ja tähän mennessä sitä on ehditty valmistaa yli 300 kappaletta. 
OH-475SZD-41A Jantar Standard, OH-475 on Puolalainen lasikuiturakenteinen vakioluokan kilpapurjelentokone. SZD-41A:n kehitti W. Okarmus avoimenluokan SZD-38 Jantar 1 purjelentokoneesta, jonka suunnittelija oli Adam Kurbiel. SZD-41 lensi ensilentonsa 3.10.1973. Vuoden 1976 MM-kilpailuissa Räyskälässä Jantarit sijoittuivat sijoille; 4. 6. ja 18. Kaikkiaan 160 SZD-41A ja B –mallia valmistui PZL Bielskon tehtailla vuosien 1973-1980 välisenä aikana. 

 

 
© 2024 Savonlinnan Lentokerho ry